joomla templates top joomla templates template joomla

Reglement en voorwaarden


Te verstrekken bijdragen van de Stichting Ondersteuning Mantelzorg en Vrijwilligers Goes


De aanvrager(s) dienen in de doelgroep te behoren zoals genoemd in de statuten of affiniteit te hebben met: Mantelzorger(s) en vrijwilligers. Aanvragen dienen te betreffen: het ondersteunen van activiteiten en initiatieven door en voor mantelzorgers en vrijwilligers ten behoeve van zelfstandig wonende personen met als doel hen zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen laten wonen. Deze activiteiten en initiatieven zorgen voor taakverlichting van de ondersteuners en drukken waardering voor de inzet van betrokkenen uit.


De aanvraag dient uitgewerkt te worden aangeleverd:

    1. een concrete omschrijving van de activiteit/initiatief en waar en aan wie men het geld wil besteden;

    2. het bedrag hoe men dat wil verdelen (evt. uitgesplitst en met de onkosten omschreven). Men dient onder het bedrag van 3000 euro aan te vragen;

    3. aanvragen kunnen variëren van € 50,00 tot € 1.500,00 en voor bijzondere situaties kan een bedrag van maximaal € 3.000,00 worden aangevraagd;

    4. een aanvrager kan niet nogmaals een aanvraag doen voor hetzelfde doel binnen een termijn van een jaar. In principe is een aanvraag eenmalig mogelijk, er worden geen structurele giften goedgekeurd. Het gaat dus om een eenmalige aanvraag voor een activiteit of initiatief;

    5. een aanvraag moet gaan om een concrete activiteit die ten goede komt aan het welbevinden van de mantelzorger of vrijwilliger en niet aan een organisatie in het algemeen. Tevens komt de bijdrage ten gunste van het welbevinden en ter ondersteuning ten behoeve van het (mogelijk maken tot) het langer zelfstandig wonen van de persoon in kwestie;

    6. een aanvraag voor loonkosten of inzet van medewerkers is niet mogelijk;

    7. aanvragen mogen het gehele jaar worden aangevraagd tot het budget van dat jaar is besteed. Dit zal op de website worden bekend gemaakt;

    8. wanneer een bijdrage wordt toegekend wordt deze bij voorkeur rechtstreeks via de nota betaald aan de leverancier, onkosten worden niet in contanten verstrekt. Indien dat niet mogelijk is geschied de verantwoording binnen een maand na de activiteit of het initiatief door indienen van een declaratie inclusief de originele bonnen etc..

Procedure:

De aanvraag dient men schriftelijk in en stuurt men naar het postadres: SOMV, postbus 310, 4460 AS Goes, maar bij voorkeur naar mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Binnen 10 dagen ontvangt men een bevestiging van ontvangst.

Bij een volledige aanvraag kan er binnen vier weken na ontvangst besluit en schriftelijk antwoord via bestuur worden verwacht; soms laat een besluit op zich wachten indien meer informatie nodig is.

De uitslag van het bestuur is bindend, tegen het besluit van het bestuur is geen bezwaar mogelijk.

Bij goedkeuring ontvangt men in samenspraak de toegekende middelen in natura of wordt het toegekende bedrag door SOMV aan de leverancier overgemaakt.

Binnen een maand na uitkering verantwoording middels de originele kassabonnen etc.

Het bestuur stelt het op prijs na enige tijd geïnformeerd te worden hoe de activiteit of het initiatief verlopen is of een verkregen hulpmiddel etc. in de praktijk de beoogde dienst/hulpverlening heeft bewezen. (Indien mogelijk met begeleiding van een foto o.i.d.).

In het jaarverslag zal het bestuur bekend maken waar aanvragen voor goedgekeurd werd zonder persoonsgegevens te vermelden.

(editie oktober 2016)