joomla templates top joomla templates template joomla
IMG 2625 Financieel jaarverslag 2021

Overzicht baten en lasten en jaarverslag 2021

Jaar

Baten

Lasten

Toekenningen

Vermogen

Start

€178.365

€177.099

€   177

€174.832

€   169

€   987

€   298

€11.539

€   275

Toelichting op baten en lasten

De stichting ondersteuning mantelzorg en vrijwilligers  (SOMV ) beschikt sinds november 2016 over een startkapitaal van € 178.365. Dit startkapitaal is verkregen van de Stichting HSHB (Humanistische Stichting Huisvesting Bejaarden) met als doel de ondersteuning van mantelzorgers en vrijwilligers ten behoeve van zelfstandig wonende personen (met als doel hen zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen laten wonen).
Een en ander zoals omschreven in de statuten van de stichting.
In het jaar 2021 is € 2191,- toegekend en is € 275,- uitgegeven aan diverse lasten (website, drukwerk en bank).

Jaarverslag 2021

Het bestuur van de stichting SOMV heeft in 2021 drie aanvragen gehonoreerd. Hier mee is ten opzichte van 2020 sprake van een daling. Om het indienen van aanvragen te bevorderen is ook dit jaar bij diverse instanties en gelegenheden uitleg gegeven over het bestaan van de stichting en haar doelstelling. Ook is het informatiemateriaal in verband met het uitgebreide werkgebied geactualiseerd. Het bestuur beraadt zich over de mogelijkheden om het aantal aanvragen op een hoger niveau te krijgen.

Het werkgebied bevat, zoals in 2019 besloten, alle vijf gemeenten op de Bevelanden.
De gehonoreerde aanvragen betreffen de stichting Saar aan huis (2) en de aanschaf van een tablet.

Vastgesteld in bestuursvergadering van 14 maart 2022.

IMG 4688 financieel overzicht en jaarverslag somv 2020

Financieel overzicht en jaarverslag 2019

Overzicht baten en lasten en jaarverslag 2019

Jaar Baten Lasten Toekenningen Vermogen

Start       € 178.365
2016 € 0 € 1266 € 0 € 177.099
2017 € 160 € 177 € 2.250 € 174.832
2018 € 161 € 169 € 1.535 € 173.289
2019 € 67 € 987 € 6.914 € 165.464

Toelichting op baten en lasten

De stichting ondersteuning mantelzorg en vrijwilligers  (SOMV ) beschikt sinds november 2016 over een startkapitaal van € 178.365. Dit startkapitaal is verkregen van de Stichting HSHB (Humanistische Stichting Huisvesting Bejaarden) met als doel de ondersteuning van mantelzorgers en vrijwilligers ten behoeve van zelfstandig wonende personen (met als doel hen zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen laten wonen). Een en ander zoals omschreven in de statuten van de stichting.
In het jaar 2019 is € 6.914,- toegekend, is € 987,- uitgegeven aan diverse lasten (website, attenties en bank) en is €76,- aan baten ontvangen (rente).

Jaarverslag 2019

Het bestuur van de stichting SOMV heeft in 2019 drie aanvragen gehonoreerd. Eén aanvraag betreft een 50% bijdrage in de maandelijkse lasten van Qwiek.up gedurende twee jaar. De bekostiging hiervan is gestart in augustus 2019 en loopt daarom door in 2020 en 2021. Ook is de aanschaf  van een electrische duo-fiets gehonoreerd. Het SMWO draagt zorg voor de uitleen van deze duo-fiets.
Het bestuur heeft in 2019 besloten het werkgebied uit te breiden van de gemeente Goes naar alle vijf gemeenten op de Bevelanden. De statuten zijn hierop inmiddels aangepast. Om het indienen van aanvragen te bevorderen is bij diverse instanties en gelegenheden uitleg gegeven over het bestaan van de stichting en haar doelstelling. Ook is het informatiemateriaal in verband met het uitgebreide werkgebied geactualiseerd. Het bestuur hoopt dat mede hierdoor het aantal aanvragen in 2020 zal toe nemen.

Vastgesteld in bestuursvergadering van 03-02-2020